Top > Back > 学会発表 の検索結果 40 件中 1‐30 件目
| スポーツマーケティングにおける心理学概念の応用 |
| [ 共同発表者名 ] 新井彬子 |
| [ 学会・会議名 ] 日本理論心理学会 |
| [ 発表日付 ] 2024年11月9日 |
| Unique effects of employer branding: Psychological contract fulfillment, league credibility, and league identification |
| [ 共同発表者名 ] Asada, A., McLeod, C, & Arai, A. |
| [ 学会・会議名 ] Sport Marketing Association Conference |
| [ 発表日付 ] 2022年10月25日 ~ 10月28日 |
| Effects of self-brand connection and self-construal on consumers’ psychological and behavioral responses to athlete scandals |
| [ 共同発表者名 ] Asada, A. & Arai, A. |
| [ 学会・会議名 ] Sport Management Association of Australia and New Zealand Conference |
| [ 発表日付 ] 2020年11月30日 |
| Post-event effects: A new perspective on giveaways distributed at sporting events |
| [ 共同発表者名 ] Asada, A. & Arai, A. |
| [ 学会・会議名 ] European Association for Sport Management Conference |
| [ 発表日付 ] 2020年9月22日 |
| Secondary advertising effects: A new perspective on giveaway items |
| [ 共同発表者名 ] Asada, A. & Arai, A. |
| [ 学会・会議名 ] North American Society for Sport Management Conference |
| [ 発表日付 ] 2020年5月29日 |
| Examining the influence of the IOC’s “relaxation” of Rule 40: Comparing Olympians’ social media activities between London 2012 and Rio 2016 Games |
| [ 共同発表者名 ] Arai, A., & Takahashi, S. |
| [ 学会・会議名 ] Sport Management Association of Australia and New Zealand |
| [ 発表日付 ] 2018年11月22日 |
| ソーシャルメディアを用いたファンコミュニティ分析 |
| [ 共同発表者名 ] 新井彬子 |
| [ 学会・会議名 ] スポーツマーケティング研究報告会. 日本マーケティング学会カンファレンス. |
| [ 発表日付 ] 2018年10月14日 |
| Rule 40 の解釈変更に対するアスリートの tweet 戦略の分類フローチャートの提案 |
| [ 共同発表者名 ] 新井彬子, & 高橋聡. |
| [ 学会・会議名 ] 日本スポーツマネジメント学会大会 |
| [ 発表日付 ] 2018年3月5日 |
| We are winter: Social network analysis of winter sport fan’s mutual-assistance network |
| [ 共同発表者名 ] Arai, A., & Takahashi, S. |
| [ 学会・会議名 ] International Sport Business Symposium |
| [ 発表日付 ] 2018年2月21日 |
| Athlete branding – examining the role of self-brand connection |
| [ 共同発表者名 ] Kunkel, T., Biscaia, R., Arai, A. & Agyemang, K. |
| [ 学会・会議名 ] Sport Management Association of Australia and New Zealand |
| [ 発表日付 ] 2017年12月1日 |
| 今後のヨガ・ピラティスのマーケティングにおける学術的サポートの重要性 |
| [ 共同発表者名 ] 高尾美穂, 上田大, 枝伸彦, 新井彬子, & 武田淳也 |
| [ 学会・会議名 ] 日本臨床スポーツ医学会学術集会 |
| [ 発表日付 ] 2017年11月18日 |
| アスリートのブランド価値と戦略的ブランディング |
| [ 共同発表者名 ] 新井彬子 |
| [ 学会・会議名 ] スポーツマーケティング研究報告会. 日本マーケティング学会カンファレンス. |
| [ 発表日付 ] 2017年10月22日 |
| It’s Not an Ambush, It’s the New Athlete Marketing Mix: How the Relaxed Rule 40 Changed Individual Athletes’ Self-Branding Strategy in the Rio 2016 Olympic Games |
| [ 共同発表者名 ] Arai, A. & Takahashi, S. |
| [ 学会・会議名 ] European Association for Sport Management Conference |
| [ 発表日付 ] 2017年9月7日 |
| Career decision-making process of Japanese Paralympians: factors influencing female Paralympians to be coaches |
| [ 共同発表者名 ] Itoh, M., Arai, A., Ogasawara, E. & Hums, M. |
| [ 学会・会議名 ] European Association for Sport Management Conference |
| [ 発表日付 ] 2016年9月7日 ~ 9月10日 |
| アスリートのSNS利用と権利ビジネスの関係 |
| [ 共同発表者名 ] 新井彬子 |
| [ 学会・会議名 ] 日本マーケティング学会リサーチプロジェクト, スポーツマーケティング研究報告会「オリンピック・マーケティング」 |
| [ 発表日付 ] 2016年7月9日 |
| Athlete endorser scandals and consumer judgment of endorsed brands: A perspective from accessibility-diagnosticity model |
| [ 共同発表者名 ] Sato, S., Arai, A., & Tsuji, Y. |
| [ 学会・会議名 ] Global Sport Business Association Cruise Conference |
| [ 発表日付 ] 2016年2月20日 |
| Predicting consumers’ behavioral response toward athlete scandal: The role of moral emotions |
| [ 共同発表者名 ] Arai, A., & Sato, S. |
| [ 学会・会議名 ] Global Sport Business Association Cruise Conference |
| [ 発表日付 ] 2016年2月20日 |
| オリンピックに向けた個人競技のブランディング |
| [ 共同発表者名 ] 杉本龍勇, 竹内洋輔, 新井彬子, 増田明美, & 藤本淳也 |
| [ 学会・会議名 ] 日本スポーツマネジメント学会大会 |
| [ 発表日付 ] 2015年12月20日 |
| 女性のコーチングキャリア選択に関わる要因の検討:元オリンピアンを対象としたコーチ経験による比較検討 |
| [ 共同発表者名 ] 渡邉夏美, 小笠原悦子, 伊藤真紀, & 新井彬子 |
| [ 学会・会議名 ] 日本スポーツマネジメント学会大会 |
| [ 発表日付 ] 2015年12月19日 ~ 12月20日 |
| Identifying valuable customers in fitness club business: A decision tree analysis |
| [ 共同発表者名 ] Arai, A., & Matsuoka, H. |
| [ 学会・会議名 ] Sport Management Association of Australia and New Zealand |
| [ 発表日付 ] 2015年11月27日 |
| Career decision-making process of Japanese Olympians: Factors influencing female Olympians to be elite coaches |
| [ 共同発表者名 ] Arai, A., Ogasawara, E., Watanabe, N. & Ito, M. |
| [ 学会・会議名 ] European Association for Sport Management Conference |
| [ 発表日付 ] 2015年9月9日 ~ 9月12日 |
| Spectators’ characteristics and motives in the Japanese top volleyball league: A comparative analysis of men’s and women’s leagues |
| [ 共同発表者名 ] Adachi, N., Matsuoka, H., Arai, A., & Yamashita, R. |
| [ 学会・会議名 ] Asian Association of Sport Management Conference |
| [ 発表日付 ] 2015年8月27日 |
| The predictors of coaching career of Japanese Olympians |
| [ 共同発表者名 ] Watanabe, N., Ogasawara, E., Itoh, M. & Arai, A. |
| [ 学会・会議名 ] Asian Association of Sport Management Conference |
| [ 発表日付 ] 2015年8月26日 |
| How do athlete scandals affect consumers’ self-concept? Self-brand connection and self-construal perspective |
| [ 共同発表者名 ] Arai, A. & Ko, Y.J. |
| [ 学会・会議名 ] North American Society for Sport Management conference |
| [ 発表日付 ] 2015年6月2日 ~ 6月5日 |
| エリートスポーツにおける女性コーチの労働環境改善に関する報告:米国スタンフォード大学におけるケーススタディー |
| [ 共同発表者名 ] 新井 彬子, 小笠原 悦子, 鯉川 なつえ, 伊藤 真紀, & 井上 好. |
| [ 学会・会議名 ] 日本スポーツマネジメント学会大会 |
| [ 発表日付 ] 2014年11月29日 ~ 11月30日 |
| スポーツに関する学生支援の現状 |
| [ 共同発表者名 ] 片山 洋平, 小笠原 悦子, 伊藤 真紀, & 新井 彬子 |
| [ 学会・会議名 ] 日本スポーツマネジメント学会大会 |
| [ 発表日付 ] 2014年11月29日 ~ 11月30日 |
| Athlete Scandals as Consumers’ Identity Threats: The Moderating Roles of Self-Brand Connection and Self-Construal |
| [ 共同発表者名 ] Arai, A., Ko, Y. J., & Asada, A. |
| [ 学会・会議名 ] North American Society for Sport Management conference |
| [ 発表日付 ] 2014年5月27日 ~ 5月31日 |
| The Impact of Maternal Support Policies on Intentions to Pursue Coaching Careers in Elite Sports |
| [ 共同発表者名 ] Arai, A., & Ko, Y. J. |
| [ 学会・会議名 ] Sport Management Association of Australia and New Zealand |
| [ 発表日付 ] 2013年11月20日 ~ 11月22日 |
| Strategic Match of Athlete Endorsement in Global Markets |
| [ 共同発表者名 ] Chang, Y., Ko, Y. J., Tasci, A., & Arai, A. |
| [ 学会・会議名 ] North American Society for Sport Management conference |
| [ 発表日付 ] 2013年5月28日 ~ 6月1日 |
| Understanding Athlete Brand Image in Global Sport Markets: A Cross-National Study among Japan, South Korea, and USA |
| [ 共同発表者名 ] Arai, A., Ko, Y. J., Chang, Y., & Chang, K. |
| [ 学会・会議名 ] North American Society for Sport Management conference |
| [ 発表日付 ] 2012年5月22日 ~ 5月26日 |

