電子システム工学特別輪講2のシラバス情報
科目名称 Course title(Japanese) |
電子システム工学特別輪講2 | 科目番号 Course number |
81ZZZZZ603 | |
---|---|---|---|---|
科目名称(英語) Course title(English) |
Advanced in Electronics System Seminar 2 | |||
授業名称 Class name |
電子システム工学特別輪講2 |
教員名 | 安藤 格士 |
---|---|
Instructor | Tadashi Ando |
開講年度学期 | 2022年度 前期~後期 |
---|---|
Year/Semester | 2021 Year round |
曜日時限 | 前期(集中講義)、後期(集中講義) |
---|---|
Class hours | Intensive Course |
開講学科 Department |
先進工学研究科 電子システム工学専攻 Department of Applied Electronics, Graduate School of Advanced Engineering |
---|---|
外国語のみの科目 (使用言語) Course in only foreign languages (languages) |
- |
単位 Course credit |
2.0 | 授業の主な実施形態 Main class format |
ブレンド型授業/Blended format |
---|
概要 Descriptions |
自分の研究テーマに関する英語文献を調査し,分かりやすくプレゼンできるようになることを目標とする。 Students will be able to search research articles related to their own research topics and to give a presentation of their summary comprehensively and accurately. |
---|---|
目的 Objectives |
基礎的な英文文献調査能力および実験技法を身に付けることを目的とする。 本専攻のディプロマ・ポリシーに定める, 『高度な専門知識・研究能力および教養をもとに,自らが展開する科学・技術について,人間,社会および地球環境との調和の観点から評価できる能力』 を修得する。 The purpose of this class is to acquire basic skills in investigating the research in English. This class corresponds to the Diploma Policy “We can solve a problem with a judgment made by gathering and analyzing information for various tasks based on expert knowledge, research ability and accomplishment. |
到達目標 Outcomes |
自分の研究テーマに関する英語文献を調査し,分かりやすくプレゼンできるようにする。 Students will be able to search research articles related to their own research topics and to give a presentation of their summary comprehensively and accurately. |
履修上の注意 Course notes prerequisites |
適宜,指示する。 Instruct as appropriate |
アクティブ・ラーニング科目 Teaching type(Active Learning) |
|||
---|---|---|---|
課題に対する作文 Essay |
- | 小テストの実施 Quiz type test |
- |
ディベート・ディスカッション Debate/Discussion |
- | グループワーク Group work |
- |
プレゼンテーション Presentation |
- | 反転授業 Flipped classroom |
- |
その他(自由記述) Other(Describe) |
- |
準備学習・復習 Preparation and review |
準備学習:研究に関連ある学術論文を調べ、その内容に関する発表の準備をする。 復習:学術論文を再度調べ、理解を深める。 Preparation: Search research articles related to own research topics and prepare for presentation. Review: After the class, search research articles again for deep understanding. |
---|---|
成績評価方法 Performance grading policy |
授業への積極的な取り組み姿勢20%、課題提出30%、プレゼンテーションの内容50%の割合で評価を行う。 Evaluate based on the attitude in class (20%), the submission of assignments (30%), and the content of the presentation (50%). |
学修成果の評価 Evaluation of academic achievement |
・S:到達目標を十分に達成し、極めて優秀な成果を収めている ・A:到達目標を十分に達成している ・B:到達目標を達成している ・C:到達目標を最低限達成している ・D:到達目標を達成していない ・-:学修成果の評価を判断する要件を欠格している ・S:Achieved outcomes, excellent result ・A:Achieved outcomes, good result ・B:Achieved outcomes ・C:Minimally achieved outcomes ・D:Did not achieve outcomes ・-:Failed to meet even the minimal requirements for evaluation |
教科書 Textbooks/Readings |
・教科書を使用する場合は、MyKiTS(教科書販売サイト)から検索・購入可能ですので以下のURLにアクセスしてください。 https://gomykits.kinokuniya.co.jp/tokyorika/ ・Search and purchase the necessary textbooks from MyKiTS (textbook sales site) with the link below. https://gomykits.kinokuniya.co.jp/tokyorika/ |
参考書・その他資料 Reference and other materials |
適宜,指示する。 Instruct as appropriate |
授業計画 Class plan |
1~15 論文紹介 自分の研究分野と関連のある論文を読み内容を纏め紹介する 1~15 Presentation of a summary of research articles Read research articles related to own research topics and summarize them for presentation. |
---|
教職課程 Teacher-training course |
|
---|---|
実務経験 Practical experience |
- |
教育用ソフトウェア Educational software |
- |
備考 Remarks |
---|
998B867 |