設計実習・実験・調査1(衣笠)のシラバス情報

科目名称
Course title(Japanese)
設計実習・実験・調査1 科目番号
Course number
71COZZZ501
科目名称(英語)
Course title(English)
Design Practice, Experiment and Survey 1
授業名称
Class name
設計実習・実験・調査1(衣笠)
教員名 衣笠 秀行,チェ ホンボク
Instructor Hideyuki Kinugasa, Yoriyuki Matsuda, Yuji Miyazu
開講年度学期 2022年度 前期
Year/Semester 2019 First Semester
曜日時限 集中講義
Class hours Intensive course
開講学科
Department
理工学研究科 建築学専攻
Graduate School of Science and Technology, Department of Architecture
外国語のみの科目
(使用言語)
Course in only foreign
languages (languages)
-
単位
Course credit
5.0 授業の主な実施形態
Main class format
ブレンド型授業/Blended format

対面授業/On-site class

オンライン授業(同期)/Online (synchronized remote)
概要
Descriptions
 解析・実験・調査を通して、構造工学に対する理解を深めるために必要な知識を習得する。履修者はそれをもとに修士論文を作成する。問題の解決の方法および修士論文作成に必要となる知識の修得が求められる。学生の口頭発表や自主学習能力の獲得にも重点を置く。
Through analysis, experiment and survey, this course introduces the knowledge needed to deepen understanding of structural engineering, to students taking this course. At the end of the course, students are expected to acquire skills in solving problems and knowledge needed to write master's thesis. It is also significant to obtain skills in making oral presentation and self-regulated learning. 
目的
Objectives
建築構造設計を専門とする実務家を育成することを目的とする。
The aim of this course is to help students acquire a better understanding of the structural engineering, and to nurture practitioners of structural design.
到達目標
Outcomes
到達目標は以下の事項である
1.構造工学についての最新の研究動向を理解すること
2.構造工学における研究課題を理解すること
3.研究課題を解決するために必要な解析・実験技術を身につけること
4. 研究課題を解決するために必要な構造工学に関する知識を身につけること
5.研究発表の技術を身につけ質問に対して適切に対応できること

The goals of this course are to
1. Understand state of the latest research on structural engineering
2. Understand research topics on structural engineering
3. Acquire skills in carrying out analysis and experiment
4.Acquire knowledge needed to solve problems on structural engineering
5.Be able to make presentation and answer questions about issues on structural engineering.
履修上の注意
Course notes prerequisites
自主的かつ積極的な取り組みが求められる。
幅広い知識を身につけ、研究意欲を高めることが重要である。

Voluntary and active working is required.
It is necessary to try to acquire a wide range of knowledge.
アクティブ・ラーニング科目
Teaching type(Active Learning)
課題に対する作文
Essay
- 小テストの実施
Quiz type test
-
ディベート・ディスカッション
Debate/Discussion
- グループワーク
Group work
-
プレゼンテーション
Presentation
- 反転授業
Flipped classroom
-
その他(自由記述)
Other(Describe)
-
準備学習・復習
Preparation and review
毎回の習得内容を参考書や文献をもとに復習し理解を深めて次回に臨むことが求められる。
 At the end of each class, summary will be provided.
It is important to review the contents and deepen the understanding.
成績評価方法
Performance grading
policy
プレゼンテーションの出来映えや議論への参加の積極性を加味して評価する。
To be evaluated in taking account of the presentation’s performance level and positiveness of participation in discussion.
学修成果の評価
Evaluation of academic
achievement
・S:到達目標を十分に達成し、極めて優秀な成果を収めている
・A:到達目標を十分に達成している
・B:到達目標を達成している
・C:到達目標を最低限達成している
・D:到達目標を達成していない
・-:学修成果の評価を判断する要件を欠格している

・S:Achieved outcomes, excellent result
・A:Achieved outcomes, good result
・B:Achieved outcomes
・C:Minimally achieved outcomes
・D:Did not achieve outcomes
・-:Failed to meet even the minimal requirements for evaluation
教科書
Textbooks/Readings
・教科書を使用する場合は、MyKiTS(教科書販売サイト)から検索・購入可能ですので以下のURLにアクセスしてください。
https://gomykits.kinokuniya.co.jp/tokyorika/
 
・Search and purchase the necessary textbooks from MyKiTS (textbook sales site) with the link below.
https://gomykits.kinokuniya.co.jp/tokyorika/
参考書・その他資料
Reference and other materials
研究内容に応じた資料を適宜、指示する.

Materials are distributed in class as needed.
授業計画
Class plan
担当教員,関連分野の研究者ら(客員教員や学内外の研究者ら),履修学生が毎回、話題提供と議論を行う。学生の発表内容は、自身がこれまでに習得した知識,既往の研究のレビュー,現在興味を持っている分野の動向等とする。

第1回:ガイダンス及び話題提供の担当者決めを行う
第2~15回:各回の話題提供と議論
※話題提供及び議論の持ち時間は,概ね以下に記すとおりとする。
 教員等:45分/人程度(発表と議論含む)。
 受講者:20分/人程度(発表と議論含む)。

Faculty member, researchers in related fields (visiting faculty members, researchers inside and outside the campus), students studying will give topics and discuss each time.
Student presentation content shall be, knowledge acquired by himself so far, review of past research, trend of field which is currently interested etc.

1st: Giving guidance, and deciding Person in Charge for providing topics
2nd to 15th: providing topics each time and discussion
*The time to provide a topic and discussion is generally as follows;
Faculty: about 45 minutes/person, including presentation and discussion.
Students: about 20 minutes/person, including presentation and discussion.
教職課程
Teacher-training course
実務経験
Practical experience
-
教育用ソフトウェア
Educational software
-
備考
Remarks
997AH83
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