応用生物科学演習2A(鈴木)のシラバス情報

科目名称
Course title(Japanese)
応用生物科学演習2A 科目番号
Course number
64GRRES609
科目名称(英語)
Course title(English)
Seminars in Applied Biological Science 2A
授業名称
Class name
応用生物科学演習2A(鈴木)
教員名 鈴木 智順
Instructor Tomonori Suzuki
開講年度学期 2022年度 前期
Year/Semester 2022 first semester
曜日時限 木曜3限
Class hours Thursday 3rd period
開講学科
Department
理工学研究科 応用生物科学専攻
Department of Applied Biological Science
Graduate School of Science and Technology
外国語のみの科目
(使用言語)
Course in only foreign
languages (languages)
-
単位
Course credit
1.0 授業の主な実施形態
Main class format
ブレンド型授業/Blended format
概要
Descriptions
履修学生自らが文献紹介を行う。
研究を遂行する上で必要なスキルを身につけることができるようになる。
Students themselves introduce academic papers.
Students will be able to acquire the necessary skills to carry out research.
目的
Objectives
研究を自ら遂行することができるような文献調査能力、プレゼンテーション能力を確立することを目的としている。
It is aimed to establish the academic papers searching ability and the presentation ability so that studies can be carried out on their own.
到達目標
Outcomes
各種学術文献を検索し、自分が探し求めている文献を得られるようになる。
それら文献を精読して、その内容を的確にまとめ、他者が十分に理解できるプレゼンテーションができるようになる。
他者がそのプレゼンテーション内容に対しての質問にも的確に対応できるようになる。
他者のプレゼンテーションに対して的を射た鋭い質問ができるようになる。
Students can search various academic papers and get the documents that they are seeking.
Students can read carefully these documents, accurately summarize their contents, and be able to make presentations that other people can fully understand.
So that others can respond appropriately to questions about the contents of the presentation.
Students will be able to ask sharp questions about others' presentations.
履修上の注意
Course notes prerequisites
特になし。
Nothing special.
アクティブ・ラーニング科目
Teaching type(Active Learning)
課題に対する作文
Essay
小テストの実施
Quiz type test
-
ディベート・ディスカッション
Debate/Discussion
グループワーク
Group work
プレゼンテーション
Presentation
反転授業
Flipped classroom
-
その他(自由記述)
Other(Describe)
-
準備学習・復習
Preparation and review
プレゼンテーションを行うために充分な準備を行う(毎回4時間程度)。
プレゼンテーション内容や質問に対する答えが的確であったかを自己点検する(毎回4時間程度)。
Make sufficient preparations for the presentation (about 4 hours each time).
Self-check whether the answers to the presentation contents and questions were accurate (about 4 hours each time).
成績評価方法
Performance grading
policy
プレゼンテーションの内容および議論への参加の積極性に対して評価する。
Assess the content of the presentation and the active participation in the discussion.
学修成果の評価
Evaluation of academic
achievement
・S:到達目標を十分に達成し、極めて優秀な成果を収めている
・A:到達目標を十分に達成している
・B:到達目標を達成している
・C:到達目標を最低限達成している
・D:到達目標を達成していない
・-:学修成果の評価を判断する要件を欠格している

・S:Achieved outcomes, excellent result
・A:Achieved outcomes, good result
・B:Achieved outcomes
・C:Minimally achieved outcomes
・D:Did not achieve outcomes
・-:Failed to meet even the minimal requirements for evaluation
教科書
Textbooks/Readings
・教科書を使用する場合は、MyKiTS(教科書販売サイト)から検索・購入可能ですので以下のURLにアクセスしてください。
https://gomykits.kinokuniya.co.jp/tokyorika/
 
・Search and purchase the necessary textbooks from MyKiTS (textbook sales site) with the link below.
https://gomykits.kinokuniya.co.jp/tokyorika/
参考書・その他資料
Reference and other materials
学術文献。
Academic papers.
授業計画
Class plan
1 ガイダンスおよび話題提供の担当者決め
2 話題提供と議論
3 話題提供と議論
4 話題提供と議論
5 話題提供と議論
6 話題提供と議論
7 話題提供と議論
8 話題提供と議論
9 話題提供と議論
10 話題提供と議論
11 話題提供と議論
12 話題提供と議論
13 話題提供と議論
14 話題提供と議論
15 話題提供と議論
1 Giving guidance, and deciding Person in Charge for providing topics
2 providing topics and discussion
3 providing topics and discussion
4 providing topics and discussion
5 providing topics and discussion
6 providing topics and discussion
7 providing topics and discussion
8 providing topics and discussion
9 providing topics and discussion
10 providing topics and discussion
11 providing topics and discussion
12 providing topics and discussion
13 providing topics and discussion
14 providing topics and discussion
15 providing topics and discussion
教職課程
Teacher-training course
実務経験
Practical experience
-
教育用ソフトウェア
Educational software
-
備考
Remarks
996E551
CLOSE