文献研究1(木田)のシラバス情報

科目名称
Course title(Japanese)
文献研究1 科目番号
Course number
11GRRES501
科目名称(英語)
Course title(English)
授業名称
Class name
文献研究1(木田)
教員名 木田 雅成
Instructor Masanari Kida
開講年度学期 2022年度 前期
Year/Semester First semester
曜日時限 集中講義
Class hours Not specified
開講学科
Department
数学専攻
Mathematics
外国語のみの科目
(使用言語)
Course in only foreign
languages (languages)
-
単位
Course credit
3.0 授業の主な実施形態
Main class format
対面授業/On-site class
概要
Descriptions
セミナー形式で文献の精読を行い整数論を勉強する.
This is a seminar course studying papers on number theory. 
目的
Objectives
整数論の文献を読み込み,議論を通じ修士論文の作成に必要な知識と技術を身につける.
The aim of this course is to obtain adequate knowledge and skill for writing master thesis
by reading articles and through discussion. 
到達目標
Outcomes
整数論の知識を深め,自分で考える力をやしなう.  
To aquire knowledge of number theory and ability for research.
履修上の注意
Course notes prerequisites
特になし.
N/A 
アクティブ・ラーニング科目
Teaching type(Active Learning)
課題に対する作文
Essay
- 小テストの実施
Quiz type test
-
ディベート・ディスカッション
Debate/Discussion
グループワーク
Group work
-
プレゼンテーション
Presentation
反転授業
Flipped classroom
-
その他(自由記述)
Other(Describe)
-
準備学習・復習
Preparation and review
セミナーで発表する内容について,しっかり準備を行うこと。また,セミナーで議論した内容を復習し確実なものとすること(20時間程度)。 
Complete preparation for discussion is required and mandatory. 
成績評価方法
Performance grading
policy
取り組み状況や,課題の進み具合により評価する。 
By spontaneous participation and discussion. 
学修成果の評価
Evaluation of academic
achievement
・S:到達目標を十分に達成し、極めて優秀な成果を収めている
・A:到達目標を十分に達成している
・B:到達目標を達成している
・C:到達目標を最低限達成している
・D:到達目標を達成していない
・-:学修成果の評価を判断する要件を欠格している

・S:Achieved outcomes, excellent result
・A:Achieved outcomes, good result
・B:Achieved outcomes
・C:Minimally achieved outcomes
・D:Did not achieve outcomes
・-:Failed to meet even the minimal requirements for evaluation
教科書
Textbooks/Readings
・教科書を使用する場合は、MyKiTS(教科書販売サイト)から検索・購入可能ですので以下のURLにアクセスしてください。
https://gomykits.kinokuniya.co.jp/tokyorika/
 
・Search and purchase the necessary textbooks from MyKiTS (textbook sales site) with the link below.
https://gomykits.kinokuniya.co.jp/tokyorika/
参考書・その他資料
Reference and other materials
必要に応じて紹介する.
Reference by request. 
授業計画
Class plan
整数論の文献を多くよみ,セミナーで発表する。幅広い知識を身につけ,適切な研究課題を設定する。

Reading articles carefully.
Discussion spontaneously.
Finding problems worth considering.
Solving problems by further study and discussion.
教職課程
Teacher-training course
実務経験
Practical experience
-
教育用ソフトウェア
Educational software
-
備考
Remarks
991B104
CLOSE